Förändring!?

Det finns många som har svårt för förändring! Som tycker det är jobbigt och vill att allt ska vara som det alltid har varit. Jag är inte sådan, oftast! Jag tycker om förändring, känslan av nya idéer och att tänka ut nya vägar. Jag älskart! Trädgård är ju också något som ständigt förändras, utvecklas och förfinas!


 

Men ibland blir jag sentimental! Som när jag funderar på om jag ska bryta av Regnbågsrabatten med lite andra färger och inte hålla mig till grundidén. Det händer varje säsong men sen kommer jag alltid tillbaka till ruta ett och behåller grundtanken med hela rabatten. Fast jag rensar inte alltid bort de blommor som dyker upp med en avvikande färg. 



Eller som tanken på att jag faktiskt vill flytta min blogg till en egen trädgårdshemsida där jag kan få ut mer av bilderna. Är så trött på blogspots begränsade format. Skulle vilja styra helt själv. Men då blir jag sentimental och tycker det är synd när jag har allt samlat här på samma ställe sen länge. 

Förändra eller inte... Nej, jag kommer att bo kvar här ett tag till fast det irriterar mig att bilderna blir så begränsade.



Nästa Vecka är temat för Blommig Fredag - Vårens första!




Kommentarer

Anonym sa…
Vilken rosentallrik! Tycker om din regnbåge. :)
Trevlig helg!
Kram Kristina
Härligt med rosorna i färgtoner. Så kan man ju göra så det blir extra snyggt. Snygg hela den andra kompositionen också.
Trevlig helg!
/Anette
Lotta sa…
Men visst är det så. Ibland vill man göra en omstart eller kanske bara ta en ny riktning. Jag tror det är därför jag är en sådan trädgårdsnörd. Här kan jag ändra, förstöra, bygga upp igen, oftast utan att det kostar något mer än arbetet jag gör, vilket är ett roligt arbete dessutom. Det är när förändringarna sker pga djur, grannar med motorsågar eller mindre snökatastrofer som det inte är lika roligt längre!
Ha en fin helg /Lotta
Lotta sa…
Tur du ska vara kvar här ett tag till för annars skulle det bli trist! (även om förändringar oftast är bra) Trevlig helg! /Lotta
Drömgården sa…
Vilken rosentallrik!! Gillar ditt staket med rosor. Det ser så härligt ut, samtidigt bildar det en vägg som gör en nyfiken på att utforska vad som finns där bakom! :)
/Kitty
Maggan sa…
I trädgården där sker det ständigt förändringar och när man ser tillbaka så ser man att de har blivit för det mesta till det bättre.Du har ett vackert rosenstaket Trevlig helg/Margareta
Heisann... jeg tror du har mulighet til å ha andre størrelser på bildene.... det hadde vi jo en enkel mulighet til før - og jeg skrev faktisk til de ansvarlige og ba om å få tilbake muligheten til å forandre størrelsen selv, men fikk ikke noe svar. Derimot kan det gjøres via html-koder, men da må du kjenne til dem. Det finnes sider på nettet som gir deg oppskriften.
Rosestedet ditt ser fantastisk ut! Ha go´hælj ;:OD)
lavendia sa…
Jag är för förändringar på vissa områden, men inte på alla. Fast så är vi nog litet till mans.
Jag är ju ingen van bloggare, men jag tycker också det finns mycket begränsningar, men så har jag tänkt, att det kanske beror på att jag inte kan. Och det är det nog delvis.
Men vad kul det vore att bara flytta en enda liten blomma och sätta den precis där man ville, utan att göra kollage. / Britt
Anni sa…
Åh, vilken ljuvlig rosentallrik du dukar upp!
Det där med förändring kan vara knepigt, ibland är det så självklart men ibland kräver det lång planering. Så många idéer jag har som ligger och mognar till sig i väntan på att lösningen ska bli självklar ...

Har du provat att ändra bildstorleken i html som Vilt og vakkert skriver, det är inte så svårt. Men egentligen beror väl bildstorleken mest på vilken mall man har valt.
Gela sa…
Hej, ja förändring. Tycker man förändrar hela tiden i trädgården. Och 2 gånger i året vill jag möblera om inne det är bara så. Förändring behövs ju i köksträdgården också när man ska ha olika växter olika år, växtföljd...Nu ska jag försöka få till en förändring och börja blogga lite oftare...Kram till dig!!
Ja, det där med förändring...ar. Inte alltid lätt. Just nu saknar jag min rosenhäck, men jag vet att det var rätt beslut att ta bort den i höstas. Men jag saknar den ändå. Men jag vet ju... Just det. Det blir nog bra... Med tiden. Det där med att flytta blogg, ibland funderar jag också på det, en alldeles egen sida, ett mer eget format. Men så, lite i samma tankebanor som du där. Svårt att bryta upp, vad händer då med allt som varit och som fortfarande är och känns värdefullt.
Vackert med rosorna där på fatet, hur de mer brända tonerna möter de rosa och mörkt röda. Härligt!
Ha nu en riktigt härlig helg!
kram
/Katarina
Anonym sa…
Climbin roses against the fence are so romantic! And so is the bowl with roses - beautiful! Have a great weekend!
Maribel sa…
Härliga rosor, och staketet med rosor är så fint. Jag håller på att förändra och göra om, och hoppas det blir till det bättre.
Ha en trevlig helg!
Marika
Håller med att det är lite begränsande med blogspot och att man inte kan göra så mycket med bilderna. Konstigt att dom inte har utvecklat bildhanteringen alls det ser ungefär ut som när jag började blogga för 10 år sedan i år!!! Men sedan är man lat och sentimental så man blir kvar i samma format år efter år. Allt gott Mari
Håller med om det där med bilder och annat. Jag skulle också vilja styra mera själv även om jag inte är någon fena på datorn. Jag hoppas på att sidan utvecklas lite mer så att man kan ändra utseende lite mer. Ha det fint. CArita
AnnA sa…
Godkväll!
Det där staketet med alla härliga rosor - underbar vy!
Trevlig helg!
hälsningar
AnnA
Motstånd mot förändringar känns väl som inbyggt i människans natur. Själv skulle jag vilja ha ett roligare bloggnamn, men å andra sidan vill jag inte heller överge allt som jag samlat i nuvarande blogg.
Trevlig helg
/Anette

Populära inlägg