Teknikens under!

Igår, runt sex på morgonen, beställde jag rosor från Flora Linnea. Jag har funderat ett tag på vilka rosor jag vill ha och vädret, lusten gjorde att jag ville få dom i rabatten innan vintern. Skönt att ha det klart redan i höst. Sagt och gjort! 


Rabatten ska gå i rosa och lila toner och den här bilden från mitt besök vid Sissinghurst har inspirerat.


Idag kom ett meddelande från posten. Du kan nu hämta ut ditt paket på Ica. Ett dygn senare, ibland häpnar jag över teknikens under. Gissa vad jag ska göra ikväll...


Kommentarer

Nora sa…
Oj, det var verkligen snabb leverans! Lycka till med planteringen, jag ser redan fram mot att få se bilder på blomprakten nästa år:-)
Kram!
Jag gissar på att du skall plantera rosor...
I mitten av november-härligt!
Inger sa…
Lycka till med dina nya rosor! Jag planterade en 'Tuscany Superb' i söndags, rotskott, det var verkligen sent på säsongen.
Kram
Mejrams! sa…
Fina rosor du har valt. Hade ett flertal av dessa i min förra trädgård. Lycka till med grävandet!/Merja
Merja sa…
Det var snabbt minsann!! Kul med nya sorter:)
Lycka till med dom!
Vilken inspirationsbild, rena drömmen. Så vackra rosor du beställt! Härligt att plantera nu, jag gjorde det hösten 2011, det gick jättebra. Jag har några av soretrna, så det ska bli roligt att följa dem hos dig.
Så snabb leverans.
Ha det gott
Kram Maria
Veronica sa…
Åh! vad glad jag blev nu! Äntligen kom jag på vad rosen, vars namnlapp försvunnit, jag köpte på Rum & Trädgård! Wrams Gunnarstorp :)
Din nya rosrabatt kommer bli romantiskt bedårande :)
Pannlampa på, antar jag!?

Kram
Marina sa…
Oj, det var snabb leverans. Kul!
Jag ska hämta ut mina Elsa Beskow muggar så fort jag bara hinner till stan. Kul med paket!

Kram
Å hej vad du planterar måste bli hur fint som helst hos dig nästa år!
/Ulrika
Lena sa…
Hoppas du inte blev kall och blöt, inte det roligaste vädret kanske för att sätta rosor!
Visst blir man förundran hur snabbt det kan gå ibland och lika förundrad över att det kan ta sån tid med vissa beställningar.

Kramar
Sådant gillar jag , underbart med så snabba leveranser! Kommer att bli himla fint med de rosa och lila nyanserna tillsammans.
Kram Kristina
Our photos sa…
Beautiful are your rose photos!
Greetings, RW & SK
Laila sa…
Otroligt! Ska notera Flora Linnea som suverän rosleverantör! Hoppas att plantorna var fina och att du hann få dem i jorden för snart slår nog tjälen till här på våra breddgrader! Allt trädgårdsarbete ligger nere här förutom att vi skördar rotfrukter och grönkål fortfarande. Husrenovering och barnbarnsträffar slukar all tid!
Kram
Härliga rosor i underbara färgnyanser!
Visst är det kul att kunna plantera under den här annars trista årstiden, men jag har inget nytt planteringsprojekt på gång trist nog. Jag vet ju att det blir lite (läs många) nya träd och buskar i vår, men det blir ju inget blommande direkt. Lite trist!
Lika snabbt som när man beställer färgpatroner till skrivaren! Visst blir man imponerad. Det kommer bli en vacker rabatt. Rhapsody in Blue har jag men den har lite svårt att komma igång. Beställde min på Odla.nu i fjol. Lycka till med dina rosor /Anita
Villrose sa…
Bra valg må jeg si ;-)
Galet bra! Måste kanske in och bara kika lite, lite på vad de har att erbjuda ...
Jenny sa…
Men vad kul! Och vilken fantastisk rabatt det kommer att bli, så jättefina sorter!

/Jenny
AnnA sa…
Härliga rosval! Och en del finns redan hemma hos mig...Tro de' ! ...
Vilka härliga rosor! Så fint det kommer bli hos dig nästa sommar när de blommar./ Kram Titti
Anita sa…
Helt otroligt! Det var annat det än tulpanleveransen från England.

Vilka vackra val du gjort. Två av rosorna har jag, Stanwell Perpetual och Rhapsody in Blue. Dom är väldigt vackra och härdiga båda två.

Kram Anita



Populära inlägg