Tortyr

Är det när man är hemma men inte kan vara ute i trädgården. Är fortfarande lite krasslig, tack för alla snälla krya på dig rop, och försöker kurera mig. Det händer ju så mycket roligt nu. Imorgon har vi avslutning och picknick i vår trädgård. 60 personer som ska sitta på gräsmattan och förhoppningsvis njuta av utsikten.



Tulpanerna är verkligen inne på sista versen men många andra plantor är på gång. Ormroten, persicaria affinis Darjeeling, har börjat blomma. De första blommorna är ljust, ljust rosa och sen blir de mörkare och mörkare. Tänk att den börjar redan nu och håller på hela sommaren. Jag har stora förväntningar på henne. 

Kvällarna är min favorittid, speciellt med kameran. Ljuset blir så vackert!


 Som vanligt när man går runt med kameran så hittar man nya saker. Jag gav till ett glädjetjut när jag upptäckte att min mörka iris som jag satte för tre år sen, räcker det, äntligen har skickat upp blomskott. 


Som jag har längtat och väntat. Hoppas att jag hinner få se blomman innan den har blommat över. På torsdagmorgon bär det av till Skåne och vår, Anna-Karin och min, roadtripp. Mer om det imorgon.

Kommentarer

Nora sa…
Va mysigt med avslutning i trädgården. Hoppas du blir frisk illa kvickt så du kan njuta av både morgondagen och Skåne-resan!
Kram!
Ljuvliga bilder! Krya på dig nu. Tjoho så kul det ska bli!

Kram
Härligt med avslutning i trädgården. Vilka underbara bilder du har tagit härlig djup i dom, helt enkelt super fina.

Kram Anna
Anonym sa…
Underbara bilder! Snart, snart ses vi, hurra! Kram Hanna
Merja sa…
Fint! Låter härligt med en tur till Skåne:)
Krya på dig och trevlig resa!
Helena sa…
Visst är det fantastiskt när man upptäcker växter som man nästan gett upp hoppet om.
Anonym sa…
Det är så vackert! Och din tunna är bara to die for! Ska verkligen investera i ett par sådana nästa år. :)
Krya, krya, krya!
M/S Design sa…
Så fina bilder!!!
Mariana
Charlotta sa…
Du är så duktigt på att hitta fina vinklar med kameran och får så harmoniska bilder där också bakgrunden är en stor del av behållningen i bilden.
Ormrot har jag en hel slänt av, ingen namnsort, men desto mer blomvillig och utbredd, blommorna ser lika dana ut som din lilla vackra.
Krya på dig!
Marina sa…
Oj, 60 pers hemma! Det låter som ett rejält åtagande. Hoppas nu du frisknar till ordentligt så du kan njuta av trippen neråt.

Mycket fina bilder som vanligt.

Kramar
Vackra bilder som vanligt :-). Hoppas ni får en bra dag med avslutningen och att du blivit frisk.

En fråga om din ormrot. Har du sått den själv, eller köpt den som planta? Blev helt såld när jag såg en bild hos dig, med den som marktäckare till dina rosor. Mums!

Hoppas ni får en toppendag och en toppenhelg!

Kram Malin
Jag håller också på att ladda för roadtrip till Skåne. Vi är några som åker till nordvästra Skåne på trädgårdsrunda i morgon... rooooligt!!!

Populära inlägg