Tankar!

Idag har jag inte gjort mycket i trädgården utan mest knallat runt och haft tankar. Tankar kring växter, rabatter, framtiden och livet. Ni vet, ibland är man i den stämningen när man funderar kring vad man har och vart man är på väg. Var inte oroliga, jag har inte en medelålderskris :-) utan bara stilla funderingar kring livet.

Trädgården är på väg in i sommarmognad. Den är inte riktigt där än men sakta men säkert sväller knopparna på de rosor som mår riktigt bra. Rosorna ligger efter i år. Blev nog chockade av solen i mars och april. 

Genom kameran upptäcker jag att min iris och nytillskottet bäcktisteln, som inte är planterad än, matchar varandra väldigt bra. Undrar om de blommar samtidigt i normala fall. Att irisen blommar nu det vet jag eftersom den står i rabatten, men ibland är det svårt med växter som man köper när de blommar. Måste läsa på lite...


 I många år har jag suktat efter kungsljus och nu har jag äntligen några på gång. Här är silverkungsljuset Verbascum bombyciferum Polar summer. Älskar den luddiga stammen och bladen. Ska bli månskensgul. 


Sommarblommorna frodas och brer ut sig. Tycker det är så vackert när de väller över alla kanter.


Hade besök av underbara Em och hon kunde inte motstå mina frasiga Coral Reef. Bara måste titta hur hon ser ut under kjolen. Jag förstår henne, man kan inte få nog av en sådan skönhet.


Något jag har funderat mycket på idag är om jag ska ta mod till mig och anmäla oss till Tusen trädgårdar som är om ett år. Trädgården är ju inte på långa vägar klar men det skulle vara roligt och ett kul mål att jobba mot. Men räcker trädgården till när den är så ung, och ve och fasa...tänk om det inte kommer någon!

Kommentarer

Jenny sa…
Vilken härlig bild när hon inspekterar Coral Reef! Jag har tyvärr allt som oftast såna där tankedagar så det blir sällan så mycket gjort, ha ha.

/Jenny
Men hur snygg är inte pimpinellan? Jag fick ett sug av välbehag när jag såg din bild. Lycka att du fått den:) Kommer bli kanon hos dig.
JA till tusen trädgårdar:). Jag vågar inte:).
Ha det gott
Kram Maria
AnnaHelena sa…
Anmäl dig!
Jag lovar att komma! :-)

Kram // AH
Åh, då skulle jag bli lycklig:). Tack söta du!
Kram
samson sa…
ibland måste man ju bara ha sånna dagar där man bara går runt och funderar på livet mm
ha det så bra
maggan
Ja, de var vackra ihop:)) Jag har också haft en tanke dag idag .. om rabatter som jag inte får till nåt bra. Men det löser sig nog....


Kram
Klart du skall anmäla dig, jag hade kommit om jag bodde närmare =)
Lena sa…
Jag kommer!
Och särskilt om jag då kan få titta hur Coral Reef ser ut under kjolen...

Kramar
Helena sa…
Inte kommer nån du är rolig du :)Jag skulle vara orolig att det skulle komma för många om jag vore du ;-)
KRAM från mig!
Marina sa…
Sådana tänkardagar har jag också då och då. Ingen kris alls, bara gillar att tänka lite extra :)

Så bra tisteln och irisen matchar!

Det skulle säkert komma folk till er trädgård om du anmäler den. Det är inget alls för mig att vara med på men vill man så ska man tror jag.

Kramar
Anonym sa…
Jag håller med någon här som säger att jag skulle vara mer orolig för att det kommer för många besökare om jag var du. Det ser verkligen jättefint ut!
Kul namn på bloggen också.Jag har blivit väldigt förtjust i småkrypen jag har i min trädgård, men just bladlöss har jag lite svårare för... Det börjar alltid klia i hårbotten när man spolar bort dom från äppelträd och liknande... :)
Anna sa…
Det är klart du ska vara med i tusen trädgårdar! :D

Verkligene n fin iris!

Kram Anna
Bäcktisteln blommar nu, här börjar den i slutet av maj och håller på juni ut åtminstone. Klart du ska anmäla dig till Tusen trädgårdar! kram Sophia
Klart du ska vara med. Tycker jag i alla fall. Det har bara gett oss en massa positivt att visa trädgården för andra. Kram Kristina

Populära inlägg