Lottas Lund

Sista stoppet var Lotta och hennes lund. Av alla trädgårdar vi besökte den här helgen så var Lottas den som var närmast naturen med skog runtomkring och sten, massor av sten. Alla som känner mig vet min kärlek till just sten. Jag gick igång! Lottas trädgård är, och nu låter jag lite som en papegoja jag vet, helt underbar. Som ett skogsväsen, en förtrollad värld. 


I den här förtrollade världen fanns det massor av saker som dök upp på både väntade och oväntade ställen. En trädgård med humor och lite man tar det man har. Lotta berättade att mycket av det som fanns, som till exempel den rostiga harven, är saker som de har hittat på platsen.





Aklejor överallt och jag har blivit helt kär i aklejor. Hade någon sagt det för ett år sen hade jag inte trott det. Tänk, och vilken tur, att smaken kan förändras :-)



Lottas trädgård kändes lite vild och det gillar jag. Växterna hittar sina egna vägar och de som trivs de frodas. Lotta själv är en person med mycket humor och nära till skratt. Precis som i de andra trädgårdarna så speglade trädgården Lottas personlighet.




Jag hade kunnat gå runt många timmar men efter ett par timmar och en fika så var det dags att åka hem mot Stockholm igen.






Tack alla för att vi fick bo, äta och besöka era trädgårdar. Och till alla er som har mejlat, kommenterat och föreslagit att vi ska hälsa på er och era trädgårdar så kan jag bara säga... We´ll be back :-) Det är jag helt och fullt övertygad om!

Kommentarer

Så fint, jag älskar oxå aklejor! Vad mysigt med trädgårdsresa dessutom uppskattar man sin egen trädgård lite mer när man har varit ifrån den!
Ha det bäst
Kram madde
Jättefin trädgård! Du är så duktig med kameran.
Ha det gott
Kram Maria
Nora sa…
Vilka fina bilder! Ser ut att vara en trädgård i min smak:-)
Kram!
blompia sa…
Underbara bilder, som alltid! Man blir sjukt inspirerad och dessutom glad!
Skön försommarkväll önskar jag dig!
Pia
Jag har just tittat igenom de senaste inläggen med bilder från alla vackra trädgårdar du besökt. Underbart vackra bilder och så mycket inspiration. Det kändes nästan som om vi fick följa med dig på turen. Tack för att du delade med dig av allt det vackra!/ Kram Titti
Merja sa…
Många fina bilder!! Ser ut som en fantastisk trädgård.
Trevlig helg!
En trädgård i min smak och helt underbara foton. Tack!
Ruben sa…
Vad fantastiskt fint du presenterar denna, och alla andra, trädgårdar ni besökt! Man får nya intryck vad gäller fototeknik när man ser dina bilder. Nog har jag en ensam vit alliumboll som står och ser lite övergiven ut, men aldrig skulle jag komma på att fota den (som du gjort så fint).

Ha det gott!
/Ruben
Ninnis sa…
Älskar aklejor..!!
Tack för allt ögongodis....underbara bilder...=)

Kram Ninni
Visst är det fint hos Lotta, kommer ett jobb om henne i AoT i år som jag gjorde förra sommaren och sen är Lotta också väldigt trevlig:-) kram Sophia
Åååååå vad härligt det ser ut! Och vilka fina bilder du tagit. Vilket ställe, det ser så himla stort ut?
Anita sa…
Förstår att du gick igång. Så himla många mysiga detaljer. Och visst är det härligt med aklejor. Det roliga är ju också att om man tar frön så kan dom man sår bli helt annorlunda och hur snygga som helst.

Önskar dig en fin helg!
Fint som bara den. Häftiga trälådor i olika färger och höjder. Vilka kanonbilder. Kraaaam Pia
JennieS sa…
Du är verkligen kompis med kameran! Ursnygga bilder. Och väldigt fina motiv, har missat Lottas blogg, tack för tipset. hej från Jenniesomnogmåsteåkanertillskåneisommarändå
Jenny sa…
Håller med dig, helt underbar!

Trevlig helg,
Jenny
ruma sa…

Hello, Pilgrim.

  It is my joy to share your wonderful work.
  And sweet message charms my heart.

  I pray for your happiness and world peace.

Have a good weekend. From Japan, ruma ❃
Underbara bilder! Helt fantastiska som fångar så mycket känsla.

Kram
Lotta sa…
Himmel vilka bilder du tar!! Jag känner ju inte igen min trädgård. Nu förstår jag verkligen hur man kan luras med kameran. Det var verkligen jätteroligt att träffa dig och jag hoppas vi ses igen.
Kram!
Ps Tusen tack för anemonen, den står nu i japanhörnet och ser väldigt nöjd ut med det :)
Jag bara stornjuter av dina bilder :)
Finns det något bättre än att hälsa på hos andra trädgårdsnördar. Jätte fina trädgårdar du har besökt och med dina otroligt fina bilder känns det som vi alla var med!! Tack för all fin inspiration.

Populära inlägg