Hemma!

Vilken helg! Var ska jag börja? Hur ska jag lyckas sortera alla intryck jag har fått och alla bilder jag har i mitt huvud? För att inte tala om alla bilder jag har i min kamera!

Jag börjar med att säga tack till alla! Hanna som vi bodde hos i två nätter och som guidade oss till trädgårdar och handelsträdgårdar.  Som är generös och otroligt snabb i hjärnan med en replik ständigt på tungan. Vad jag har skrattat. Till Åsa som vi också fick bo hos en natt och som bjöd på en härlig kväll med familjen. Vilken värme, vilken kärlek.Till Anna, Katarina, Marina och Lotta som har bjudit in oss i sina underbara trädgårdar och bjudit på mat och fika. Till underbara Anna-Karin som kom på den här idén och som har kört hela vägen.
Vilken generositet, vilka kvinnor!

Ikväll visar jag inga bilder från trädgårdarna, men det kommer, massor :-) Jag måste sortera och smälta allt vackert jag har upplevt. Att göra en sån här roadtripp är så häftigt och jag rekommenderar alla att våga göra det. Det ger inte bara en massa inspiration utan också nya vänner. 

Väl hemma var det underbart att möta vår trädgård. I äppelrabatten har Ollioules blommat över och färgen lila dominerar totalt.


Ett fransktkungsljus som jag sådde förra året har kämpat sig upp mellan tulpanerna.


H och F har byggt klart muren, nu är det bara trappen kvar och såklart nöjet att plantera.


Efter den här helgen har jag så många idéer så det kommer att bli svårt att bestämma mig för vad jag vill göra var. Tänk vilket lyxproblem! Nu ska jag krypa ner i sängen och snusa på F, min ljuvliga lilla unge och jag inser att jag är en mycket lyckligt lottad kvinna!

Kommentarer

Nora sa…
Vilken härlig helg ni verkar ha haft! Skall bli kul att läsa om trädgårdarna ni har besökt!
Stor kram!
stor kram till dig och anna-karin. det var så himla kul att få träffa er.
hälsar åsa
Åh, vad härligt det låter med roadtrip med likasinnade trädgårdstokiga!! Jag hänger gärna på nästa gång!!! Allt gott Mari
Anonym sa…
Skönt att ni kom hem ordentligt! Det var en sån fröjd att ha er här, en riktig inspirationsexplosion! Hoppas vi snart ses igen, fina du. <3 kramar från Hanna
Inger sa…
Finns väl inget bättre än att få träffa trädgårdsvänner, skulle vara att komma hem till familjen då...
Kram
Då kom ni lyckligen hem - skönt att höra! Så in i bomben roligt att få träffa dig och Anna-Karin irl.

Kram
Det låter som en underbar helg! Vad roligt! Jag har läst lite hos Hanna om helgen också och ni verkar vara överens :). Härligt med lite påfyllnad när det gäller inspirationen sådär.

Vilken underbar rabatt du har skapat! Den har ju varit fantastisk hela vägen än så länge! Väldigt välkomponerad. Jag ser verkligen fram emot att se hur den ser ut efter alliumen...

Stor kram Malin
Låter supermysigt alltihopa!
Louise sa…
Låter som om ni har haft en härlig helg! Hade gärna gjort något liknande någon gång. Det gäller väl bara att ta steget... Ser fram emot bilder både från de besökta trädgårdarna och din egen fina trädgård.

kram louise
Lena sa…
Det är ju så bra med alla bloggar som följt er genom resan.
Ni ser verkligen ut att haft det toppenbra, trots din envisa förkylning!
Ska bli spännande att se hur du går vidare med all inspiration.

Kramar
Anna-Maria sa…
Ser fram emot bilderna så kanske jag också kan få vara med på ett hörn! ;)
Veronica sa…
Jag vill oxå åka.....jag förstår att det varit galet, härligt, tokigt, lärorikt, inspirerande och fantastiskt :))

Jag väntar med iver på att se trädgårdarna genom era ögon...eller linser såklart !

Kram och välkommen hem!
Jenny sa…
Låter som att ni haft det härligt! Ser fram emot att få se lite bilder!

Ha det bra,
Jenny
AnnaHelena sa…
Jättekul att se er dyka upp lite här och där på foton i bloggvärlden! Lite "Garden Tour 2013"! :-)

Det verkar ha varit en superrolig tripp!

Kram // AH
Marina sa…
Tack för att ni kom!
Det var precis hur roligt som helst att träffas och att äntligen få ses på riktigt. Samtidigt så kändes det emellanåt som att vi redan hade träffats. Förmodligen för att vi följt varandras bloggar ett bra tag och ganska frekvent.

Kramar

Populära inlägg