Ett lugn i Lugnet!

Efter att ha shoppat loss på Åbergs handelsträdgård i Ystad åkte vi mot Marina och hennes trädgård. Jag har läst Marinas blogg i många år och visst kändes det pirrigt att kliva ut ur bilen och möta kvinnan bakom alla punkter i För övrigt så... och få se hennes Lugnet i verkligheten.



 Mitt ute på landet med åkrar runt om finns hennes oas. 



Stora ytor att röra sig runt huset och överallt rabatter, buskar och spännande saker att upptäcka. Jag vet inte vad det är Marina har i sin jord men allt hos henne var storleken större än hos mig. Marinas man är otroligt duktig på att bygga saker och hela trädgården andades deras samarbete. Som deras otroligt snygga pergola med golvet och växterna.




Så otroligt snyggt! I den här trädgården kände jag mig hemma. Marina själv är precis det som hennes blogg utstrålar... lugnhet, skönhet och intelligens! 


Som de andra dagarna var solskenet skoningslöst och jag tycker nog att mina bilder inte gör Marinas trädgård riktig rättvisa. Hade kunnat gå många varv och hittat nya saker hela tiden. 

    



Vi åt lunch och fikade i deras utekök som ligger bredvid Lugnet. En otroligt skön plats att sitta på och så praktiskt att ha allt där ute. Älskar känslan av grus under fötterna. Den här platsen andades, som resten av trädgården, kärlek. Kärlek till trädgården och kärlek till familjen.





Efter en otroligt skön eftermiddag, tusen tack Marina för att vi fick besöka dig i din fina trädgåd, så åkte vi vidare till Åsa och trädgården på höjden där vi skulle sova över. Åsas trädgård är en ung trädgård som ligger i tre etage och jag är så irriterad på mig själv att jag inte fotade framsidan. En framsida som satte igång min fantasi.




Åsa är en riktig konstnärssjäl och hennes blogg med foto och text är som att läsa ett stycke poesi. Så vackert! Det som slog mig när vi satt i bilen hem var att alla personer vi träffat hade sin helt egna personlighet och att den personligheten verkligen speglas i trädgården och bloggen. 




Vi hade en skön kväll i trädgården med middag och snack till långt in på kvällen. På natten när jag skulle sova for tankarna runt, runt i huvudet på mig och jag hade så mycket inspiration att jag nästan gav mig ut och började stamma upp Åsas enorma en som står på framsidan. Då hade nog familjen blivit förvånade!


Imorgon kommer roadtrippens sista trädgård, Lottas Lund, som ligger ett stenkast från Åsas. Något som både Åsa och Lotta inte hade en aning om trots att de läser varandras bloggar. Ibland är världen väldigt liten!

Kommentarer

Jenny sa…
Vilka härliga bilder, så inspirerande!

/Jenny
Louise sa…
Vad fint du visar Marinas trädgård! Kul att se en annan typ av bilder från trädgården!

kram louise
Anonym sa…
Så otroligt vackra bilder du tar, människa! Nu längtar jag mer än nånsin efter att få se Marinas trädgård i verkligheten, den är ju så fantastiskt fin. Till Åsa får jag komma redan på lördag, som tur är, för nu vill jag tillbaka till Höjden! Vilken resa ni gjorde, ojojoj, och så mycket den har betytt redan för så många! <3 Kram!!!
AnnaHelena sa…
Fantastiskt kul att se dina bilder! Så häftigt att det blir nya sätt att se trädgården på beroende på vem som håller i kameran!


Kram // AH
Marina sa…
Tack så mycket för den smickrande beskrivningen och de fina bilderna du tagit här. Det är, som vi pratade om, kul att se sin egen trädgård genom någon annans lins.
Lite märkligt var det att det idag stod i tidningen om personlighetstest i färger. Det som vi pratade om när vi åt. Grön, gul, röd och blå.

Kramar
Åhh så inspirerande bilder ... vilken roadtripp ni varit på ... imponerande !!
Häftigt att personligheten speglas i trädgården ... det är därför alla trädgårdar ser olika ut ... spännande !
Ha det så gott !
Kram/Isa
Vad roligt att få "följa" med i de trädgårdar du har varit runt i, förstår att det varit inspirerande att se dem live! Så vackra och tänk så olika trädgårdar det finns, ingen är den andra lik! Det är så häftigt!
Nu har jag läst i kapp hos dig om alla era fina trädgårdsbesök!! Så många underbara bilder, roligt att se dem ur en annan vinkel. Mycket inspiration att hämta.
Ha det gott
Kram Maria
Lena sa…
Vilken härlig resa du tar med oss på!
De flesta du besökt är jag följare av och har sett många bilder ifrån men dina foton ger trädgårdarna en annan, nästan ny dimension.


Kramar och tack!

Lena
Vilka underbara trädgårdar din roadtrip har fått dig till! För att inte tala om vilka underbara människor du träffat!! Ser fram mot din sista anhalt.
samson sa…
jätte fina bilder du har fångat av så fina trädgårdar
ha det så bra
maggan
Carina sa…
Tack för tipset och fina inspirationsbilder. Marinas blogg var ny för mig.

Kan du byta ljusmätningsmetod i din kamera? Tycker det hjälper ibland när man fotar och det är stora kontraster i ljus.

Kram, Carina
Eva Linnea sa…
Som sagt; vilken resa!! Men man bli ju smått "galen" av alla idéer man får, eller hur? Urtjusig trädgård den här också och jättejättefina bilder.
Kram EvaLinnea
Margot sa…
Härliga bilder från en vacker och spännande trädgård! Vilka fina bilder du tar, fantastiskt! Kul att få följa med till de olika trädgårdarna på det här sättet!
Ha det gott!
Kram
Vilken resa ni gjorde!! Ni kunde ju ha kommit förbi, ni var rätt nära:-) fast jag gissar att ert program var rätt mättat.. kram Sophia
jag instämmer med hanna, nu måste vi allt ta en tur till marinas trädgård. snart. det ser ju helt ljuvligt ut... och vilka fina bilder från Höjden. känns lite speciellt att se "hemma" ur någon annans glugg. men fint!
kram i regnet
åsa
Vackra bilder som verkligen förmedlar lugn, lycka och harmoni. Vilken härlig resa.. Kraaaam Pia

Populära inlägg