Äntligen!

Så kom den, våren! Idag är det vårutmaning 2012 hos Humlebacken och hemma hos oss har det verkligen varit en underbar vårdag. Krokusar är på väg upp och syrenens knoppar är gröna och svullna.



Snön börjar äntligen försvinna från tomten. Det är en isskorpa kvar på sina ställen men den kommer nog att försvinna under veckan.




Och som vanligt dyker det upp saker i rabatterna trots att jag tyckte att jag städade så noggrant i höstas. Visst är det väl märkligt?




Idag har det varit så varmt så att när jag väntade på bussen kvart över fem på eftermiddagen satt jag på bänken med öppen jacka, utan halsduk och vantar. Det kändes varmt och skönt. Det var fortfarande ljust och doftade vår. Underbart!


Tack för alla underbara tips kring bordet. Jag har fått många idéer och bord kommer att byggas i år. Tack!

Kommentarer

Ja visst har det varit en härlig vårdag :-) . Skönt när snön börjar försvinna. Det händer mycket nu. Gräsmattan som för en vecka sen var full med snö o is, för att sedan förvandlas till en pool torkar upp mer o mer för varje dag. Härligt:-). Ha det fint//Laila
Härliga foton! Verkar verkligen för vårkänslorna!
Marina sa…
Snart så har nog även ni barmark ser det ut som. Härligt!
Jag är av med en planteringsspade men den har inte dykt upp ännu. Undrar var den kan vara?

Jag satt på möte i em. och titta ut på folk som gick utan jackor och stoppade näsan i luften mot solen. Ville ju också ut!

Kram
Ungefär lika långt har våren kommit hos oss....känns det som när jag tittar på dina bilder. Härlig tid har vi framför oss.

Kram
Hihi.. hur var det där nu med snö och tö och kvarglömda grejer.. ;) Idag hade jag också gärna varit ute o trädgårderat. Kom inte hem förrän det var mörkt... Idag heller... Hoppas jag hinner hem innan solen går ner i morgon och får njuta lite. Vilken fantastisk utsikt ni har! Den har jag lyckats missa tidigare.
Kramar!
Byronesse sa…
Ja, idag är det våryra i kroppar och knoppar! Krokusbladen som tagit sig upp ur jorden sista veckan, stod gröna när jag gick till jobbet i morse men blommade fint och gult när jag kom hem:-)Det är helt underbart att titta ut kl. 18:20 och konstatera att himlen fortfarande har lite ljus kvar.

Kramar
Em
Helena sa…
Ser riktigt vårlikt ut hos dig med!
Vet inte om du redan fått tips ang.bordet men järnvitrol funkar jättebra!
KRAM från mig!
Malin sa…
Förmodligen har tjälen gjort så att mejseln eller var det nu var har poppat upp ur jorden nu. Du städade jättefint i höstas...
Härlig beskrivning av din vårupplevelse.
Här skall det vårplöjas på torsdag...
Vi ses!
Vad det har smält bra hos dig, skönt!!
Hihi, lustigt att det dyker upp saker här och var. Själv har jag haft både skottkärran och diverse krattor och grep ute hela vintern:). Nu är det liksom ingen idé att bära in dem:)).
Ha det gott.
Kram Maria
Lena sa…
Ja, vilken fantastisk vårdag vi haft idag! Hoppas det håller i sig.

Kramar
Margot sa…
Härligt att våren äntligen är här!
Ha det gott!
Kram Margot
samson sa…
Nu är det härliga tider
faktiskt den bästa
ha det så gott
maggan
AnnCharlotte sa…
Ja nu är det riktigt härligt......Heja våren...
Hadet bra :)
Jag instämmer: Äntligen!!! =)
Jag lunchade i solen idag. Underbart!
Ha det fint! /Caroline
Laila sa…
Käre värld, planerar du redan årets julkonsert? Vilken framförhållning! Själv är jag helt uppslukad av att studera LGR11 - vilket mastigt dokument! Undrar hur många av oss vuxna (lärare, föräldrar, riksdagsmän etc) som skulle klara mer än knappt godkänt i alla ämnen enligt dagens mycket svepande och värdeladdade men föga konkretiserade krav? Och finns det överhuvudtaget läroböcker ännu som hjälper lärarna att omsätta LGR11 i praktiken på ett begripligt och stimulerand sätt? Vad säger dina lärare?
Ha det gott!/Laila
Anonym sa…
Underbara våren, äntligen äntligen kommer den. Den där första värmande solen mot ens bleka ansikte är lika magisk varje år! Bra att du hittar dina verktyg under snön, själv brukar jag tyvärr slänga sekatörer i trädgårdstunnan där de sedermera aldrig återfinns...

Kram Hanna
Louise sa…
Visst är det skönt när snön försvinner och man får hopp om vår! Här har all tjäle släppt så man kan t o m ut och gräva!

kram louise

Populära inlägg