Inte bara rosor!

Paketet från Flora Linnea innehöll inte bara rosor utan hundra tulpanlökar... Jag har blivit helt besatt av tanken på en vår där rabatterna är fyllda med tulpaner. Det måste bero på att vi inte har haft ett rådjur på tomten under hela säsongen och att jag äntligen har fått upp hoppet om en blommande vår.


Det blev 20 lökar av varje sort. Jag vet inte hur många lökar jag har köpt men på lördag ska alla ner i rabatterna. Ska bli spännande att se hur många det blir innan det är färdigt.


Kommentarer

Oj, jag skulle inte vilja vara din rygg när alla de där lökarna har kommit i jorden. Kommer att bli såååå fint i vår dock! ;0) Jo, vinkällare skulle vara något att bita tag i igen... Vi var tvungna att riva vår jordkällare när vi byggde huset och då kom jag av mig en del i planerna. Hinner inte ens dricka något vin nu för tiden så det får nog bli när barnen är större... :0)

Kram/ Anna
Vilken lökfrossa du har! Härligt:)).
Kram Maria z
Elin sa…
Vilka härliga tulpaner du valt, hoppas de får vara ifred i vår.
Hos mig brukar rådjuren komma på våren och äta upp penséer och krokus men sen försvinner dom och tulpanerna brukar få vara ifred.
Anonym sa…
Så underbara! Kram Hanna
AnnCharlotte sa…
Det är läckert med många tulpaner....
Får lite vårlängtan ))
Ha det bra :)
Marina sa…
Tack för att du också vågar sticka ut hakan när det gäller skolan. Jag är verkligen ingen hönsmamma som bara tycker synd om mina barn. Absolut inte!
Vi har två barn som, tack o lov, har lätt för att lära och tar skolan på allvar. Kan dock inte annat än tycka att det är på tok för mycket hemuppgifter och väldigt mycket "sök o finn själv sen har vi prov". Detta i synnerhet på gymnasiet. Visst, dottern går andra året på samhällsvetenskapligt program med språkinriktning. Klart att det är ett tufft program, det förstår jag och det visste hon. Tycker att lärarna i många fall tar mycket lite ansvar för den roll de faktiskt har.Jag menar att om lärarna ändå inte ska undervisa, utan bara tala om att det blir prov om tre veckor, det kommer handla om ekologiska avtryck tex. och sen är det upp till var och en att lära sig om det, då kan man lika gärna studera på distans. En gymnasielev är verkligen bara "en i mängden". Dottern har två-fyra prov i veckan i fyra veckor nu. Vad blir det för bestående kunskap av det??? Inte mycket tror jag.
Det var verkligen mycket att göra för henne även de två sista åren på högstadiet och det är det för sonen också nu (han går i nian). Jag förstår inte hur de elever ska klara sig som inte har föräldrar som engagerar sig som vi gör, som inte har förmågan...
Jag har hur mycket som helst att säga om detta men nu ska jag inte trötta ut dig.

Ha en underbar helg!
Kram!

Populära inlägg