Små hjälpredor!

Idag satt jag, F och mamma på polisstationen i 3 1/2 timme för att skaffa ett nationellt id kort till mig. Eftersom jag inte hittar mitt pass, som jag använder som id, så var mamma tvungen att intyga att jag är jag. Jag var mäkta imponerad att F inte gnällde ett dugg under hela tiden. Det händer inte mycket på en polisstation kan jag meddela.

När vi kom hem var småfåglarna på besök, igen. Blåmesarna är galna i löss och kommer dagligen på besök och hjälper mig att rensa rosorna. Kan man få sötare hjälpredor?

Staketet är till sån glädje! Jag får kommentarer och frågor varje vecka, senast idag, om hur fint det är och var jag har köpt det. Tänk att intresset blev så stort, kul! Fåglarna älskar att sitta i det och spana på både det ena och det andra. 

 
 Dessutom gillar jag den romantiska, lantliga känslan det blir med staketet och växterna. Mm, vackert! Imorgon ska jag börja jobba! Känns overkligt efter dessa underbara vår/sommarmånaderna som föräldraledig.

Kommentarer

Populära inlägg