Ulriksdalsträdgårdar!

När jag vaknade i morse och såg att det var mer än -10 grader ute fick jag nog. Nog av snö och minusgrader. Jag var tvungen att få se lite grönt. Sagt och gjort, efter att ha packat väskan med mat och byte till F åkte vi till Ulriksdalsträdgårdar. Jag har varit i slottsparken sommartid men aldrig i handelsträdgården.


Ulriksdalsslott med knotiga träd och snö

Dagen var underbar och den kalla morgonen var ett minne blott när vi gick genom parken. Väl framme vid handelsträdgården var det svårt att förstå att om ett par månader kommer det vara fullt med växter ute i avdelningarna för buskar och perenner.


Snö, snö och mera snö! Snart är platsen fylld med växter och plantor.


Väl inne var det varmt, mysigt och fullt med härliga växter i ljuvliga färger.



Längtan att få se grönt gick i uppfyllelse men ökade också längtan till att få se allt det underbara som ligger under snön och väntar på att få växa.


Kornettblomma och begonia vacker kombination. Ljuvlig färg!

Nu har jag verkligen fyllt på vårkontot. Ser fram emot att åka tillbaka längre fram när det är mer säsong och hela gårdsplanen är full med växter. Jag tror våren kommer att bli underbar och att jag har förmånen att få vara föräldraledig med en härlig unge som älskar att komma ut. Ska verkligen passa på och besöka många trädgårdar och parker för att hämta inspiration.

Kommentarer

Populära inlägg