Fult och vackert!

Idag har jag jobbat! Känns ovant men roligt att träffa alla igen. Jag är inne och gästspelar ett par dagar och ger H en chans att få mysa med F alldeles själv.

Igår hade jag en toppendag i trädgården, igen. Det var sol hela dagen men inte stekhett vilket passade perfekt eftersom jag klippte gräsmattan för första gången i år. Ganska tungt, vi har en handjagare.

Sen satte jag igång och rensa ogräs i halvmånen. I vår trädgård bor två av de värsta ogräsen som finns: Parkslide och åkerfräken!


Massor av åkerfräken...

Åkerfräken är verkligen en irriterande växt som har rötter som sprider sig som blixten. Dessutom går de sönder när man drar i dem. Min plan är att varje vår brutalt rensa bort dem och sen sätta ettåringar. Om ett par år kanske jag har tröttat ut ogräset.


Kvällsutsikt över sjön

Mysigare är det att knalla omkring i trädgården och titta på alla små plantor och bara njuta av utsikten.

Kommentarer

Populära inlägg