Livet är underbart!

Vilket väder, vilken sommar, vilken start på semestern. Man kan bara konstatera att livet är underbart.

Idag startade vi dagen med att äta frukost ute på baksidan. Finns det något mysigare än att vara ute i morgonrock på morgonkvisten, äta frukost, dricka kaffe och läsa tidningen? När vi satt där upptäckte jag att strandirisen har börjat blomma.



Efter frukost satte vi igång med dagens projekt. Jag målade staketstolpar, H satte upp hyllor i boden och tillsammans sågade vi toppar på staketspjälorna. Tomtgränsen mot grannen bakom oss har varit för sorglig i flera år. Det är stor höjdskillnad mellan våra tomter och vi har börjat med att sätta upp ett rejält staket för att få lite insynsskydd och rådjursskydd.

I höstas kom vi inte längre än så här:



Idag har jag röjt med trimmern, målat stolparna och hunnit måla några spjälor. Det ska bli så skönt att få upp staketet och sedan fortsätta med att gjuta en låg stödmur. Sen kommer det roligaste, fundera på vilka växter vi ska plantera. Har inte bestämt mig för växter än och jag misstänker att det blir vinterns stora nöje att skissa på hur det kan se ut.



Nu är alla stolpar röda i alla fall!

Kommentarer

Populära inlägg