Edelweissen gror!

Det är så häftig känsla! Den 18:e januari sådde jag 300 fröer av edelweiss, som skulle ha kyla för att kunna gro, var det svårt att tro att det skulle funka.

Imorse, innan jag skulle till jobbet, gick jag en liten repa och spanade in trädgården. Det är så mysigt att få lite trädgårdskänsla innan en arbetsdag. När jag kom till baksidan och spanade i byttan med edelweiss såg jag att det hade börjat komma upp små groddar

Visst är de söta? Tänker ha dem i stenpartiet och i murspringor.
Tack för alla kommentarer jag får. Det är verkligen jätteroligt att läsa och jag uppskattar det verkligen.

Kommentarer

Gunilla sa…
Ja visst är det roligt när man ser att det börjar gro. Edelweissen är ju en tacksam blomma, den är ju fin fast den inte blommar ochså.


Ha en bra dag


Gunilla
Britt sa…
Det kan ju glädja hela dagen en sådan upptäckt. Ha det bra//Britt
Ingela sa…
Att sådden grönskar är ju fantastiskt på våren. Morgonrunda i trädgården är väl häftigt, dofter och intryck.

Kväll!
Ingela
AnnA sa…
Jag har faktiskt lite dåligt samvete -för i år har jag inte sått ett endaste frö än...Å andra sidan har jag frön till tagetes, luktärtor, cosmos , solrosor mm som inte är för sena att så. Tomatplantor brukar jag köpa färdiga/halvfärdiga...Det tycker jag är praktiskt, och så blir det inte allt för många plantor, som det brukar bli när man såt egna...Även om man ger bort ett visst antal...
Det är roligt när man ser att det börjar gro. Kul. Jag brukar oxå ta en runda då jag ska iväg till jobbet... då har man något att längta till, att få se mer sen när man kommer hem! Ha det gott Kram Camilla
Utblickaren sa…
Snubblade in på din blogg av en händelse och...
-Wow en edelweisse(?) Den var ju hur söt som helst! Tror aldrig jag sett en tidigare. Har bara hört sången. Men 300 frön och bara en som dyker upp, verkar tufft tycker jag. Så, bra jobbar!
/U
Ingela sa…
Spännande med frösådda perenner, har inte riktigt kommit igång med det. Gå och kollar in om mina nyplanterade perenner är på väg upp men det har varit så kallt och torrt här så det går långsamt. Nu regnar det dock och till helgen ska det bli varmare. Såg att ni hade eldat i tunnan, det är verkligen mysigt och vårligt.

Hälsningar
Ingela

Populära inlägg